جعلی بودن زمان ساخت Cyberpunk 2077 !!

جعلی بودن زمان ساخت Cyberpunk 2077 !!

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، نشریه‌ی بلومبرگ به‌تازگی گزارش جدیدی از مصاحبه‌ی با برخی اعضای تیم توسعه‌ی Cyberpunk 2077 منتشر کرده که در آن جزئیاتی از مشکلات و مسائلی که در فرایند ساخت بازی تا زمان انتشارش وجود داشتند، ارائه می‌دهد. این را هم بگویم که هویت این افراد به درخواست آن‌ها و به‌دلیل به خطر نیفتادن آینده‌ی شغلی‌شان ناشناس باقی مانده است.
در این گزارش ذکر شده  با اینکه اولین تریلر بازی سایبرپانک 2077 در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، ولی «CD Projekt Red در آن زمان در حالت عادی مشغول توسعه‌ی آخرین بازی در دست ساخت خود (احتمالا ویچر 3) بود و مراحل اصلی ساخت سایبرپانک 2077 تا سال ۲۰۱۶ شروع نشده بود. بر اساس صحبت‌های افرادی که با پروژه‌ی ساخت سایبرپانک 2077 آشنا هستند، تازه آن زمان بود که سی‌دی پراجکت رد مراحل ساخت بازی را اصطلاحا ریست کرده و از اول شروع به توسعه‌ی آن کردند.»


یکی دیگر از مواردی که از طرف افراد نام برده دخیل در ساخت بازی مطرح می‌شود به تریلر نمایش داده شده از سایبرپانک 2077 در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ مربوط می‎‌شود. آن‌ها میگویند این تریلر که بسیاری از ویژگی‌های وعده داده شده‌ی بازی در آن به چشم می‌خورد و توانست مردم و اهالی رسانه را تحت تاثیر ویژگی های خود قرار دهد، درواقع همه اش جعلی بوده است.
به نقل از این مقاله: «سی‌دی پراجکت در آن زمان هنوز کار روی سیستم گیم‌پلی نهایی بازی و کدنویسی آن را تکمیل نکرده بود و به همین خاطر است که در تریلر سال ۲۰۱۸ ویژگی‌های زیادی در گیم‌پلی بازی به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از این موارد که از محصول نهایی حذف شده است، کمین کردن در ماشین برای حمله است. به نظر این افراد، تلاش چند ماهه برای ساخت این دمو برای نمایش به همگان هدر دادن وقت ارزشمندی بود که می‌توانست صرف تمرکز روی ساخت بازی اصلی شود.»
مشکلات عجیب  دیگری در طول مراحل توسعه‌ی سایبرپانک 2077 سر راه تیم ساخت قرار گرفته بود. برای مثال، آدام بدووسکی، رئیس استودیوی سی‌دی پراجکت رد با اعضای ارشد The Witcher 3 بر سر مسیر توسعه‌ی این بازی درگیر شده بود و همین موضوع در طی مدتی باعث خروج آن‌ها از این استودیوی لهستانی شد. افزون بر این ، موانعی زبانی باعث کاهش ارتباط موثر بین اعضای انگلیسی‌زبان و لهستانی‌زبان استودیو شده بود. همچنین تعداد افرادی که باید برای پیشبرد مراحل ساخت سایبرپانک 2077 استخدام می‌شدند، به اندازه نبود. یکی دیگر از این مشکلات این بود که اعضای تیم توسعه به این خاطر که ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد سایه‌زنی در بازی در دسترسشان قرار نمی‌گرفت، خود باید اقدام به ایجاد سایه‌زنی اشیا می‌کردند.
مقاله‌ی بلومبرگ در ادامه به عذرخواهی چند روز پیش مارسین اوینسکی، یکی از بنیان‌گذاران سی‌دی پراجکت رد در توییتر می‌پردازد. سی‌دی پراجکت درحال‌حاضر با دو شکایت قضایی عمده علیه خود روبه‌رو است. روزنامه‌ی نیویورک تایمز گزارش کرده که پرونده‌ی شکایتی علیه آن‌ها در ورشو، پایتخت لهستان تنظیم شده است. چند وقت پیش نیز خبر این که شرکت‌های حقوقی به نیابت از سهام‌داران آمریکایی سی‌دی پراجکت قصد دارند علیه آن‌ها طرح دعوت کنند آمد.
نظر شما دوستان و همراهان فاکس گیم نیوز چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: فاکس گیم نیوز  dualshockers

۰ نظر

نظر خود را ارسال کنید